Firmy nie mogą izolować się od mediów społecznościowych – spośród 100 największych firm świata, aż 61% z nich ma swoje konto na Facebooku. Znajdziesz tam także 6 milionów potencjalnych klientów, spośród których aż 85% uważa, że firmy powinny być w interakcji z internautami.
Facebook to szansa przede wszystkim dla małych i średnich firm. Wielkie poradzą sobie innymi sposobami, ponieważ i tak mają budżety, które mogą przeznaczać na duże kampanie reklamowe. Aktywność promocyjna w social media jest na szczęście zdecydowanie tańsza niż w mediach tradycyjnych. By jednak uskutecznić komunikację marketingową oraz przyciągnąć i zatrzymać fanów na firmowym profilu, nie wystarczy sama moderacja tablicy. W tym celu coraz chętniej wykorzystywane są aplikacje, pozwalające nie tylko na prowadzenie konkursów, ale także na wzbogacenie firmowego profilu o nowe możliwości i funkcjonalności.
Dominika Chłopicka, Manager ds. Social Media w 365PR: „Aplikacje na Facebooka to dedykowane oprogramowanie, tworzone na indywidualne zamówienie. Połączone z bazą użytkowników portalu Facebook, nie wymagają one pobierania plików i instalowania ich na własnym komputerze. Jedynym warunkiem skorzystania z aplikacji jest zgoda na udostępnienie jej informacji z profilu użytkownika. Ich celem jest zwiększenie interakcji użytkowników portalu z promowaną marką, co z kolei pomoże w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy i zwiększeniu świadomości istnienia produktu oraz tworzeniu dwustronnej komunikacji na linii marka-klient. Pomogą tworzyć społeczność lojalnych klientów wokół marki, a w efekcie zwiększą sprzedaż.”
Aplikacje na Facebooka będące źródłem zabawy oferuje serwis wszyscykibicujemy.pl. Wykorzystując ostatnio gorący trend sportowych emocji, wpływa na pozytywne nastawienie internautów do firmy. Ciekawe aplikacje, proponowane przez wszyscykibicujemy.pl, mają dużą szansę rozpromować w sposób wirusowy stronę fanowską, bowiem każda interakcja użytkownika z aplikacją nie dość, że promuje firmę, to i publikuje wpisy na tablicy użytkownika i jego znajomych, umożliwiając zapraszanie osób z listy znajomych do wspólnej zabawy, i jak to bywa w przypadku gier – pozwala na zdrową rywalizację – dzięki czemu rozprzestrzenia się wirusowo, „zarażając” kolejne osoby. Główną siłą wszyscykibicujemy.pl jest tworzenie aplikacji cyklicznych lub wieloetapowych, a więc takich, do których użytkownik będzie musiał powrócić po pewnym czasie. Kolejny etap odznaczał się jeszcze większą atrakcyjnością, a więc daje dodatkowe funkcje oraz możliwości.
Aplikacje projektowane przez wszyscykibicujemy.pl silnie nawiązują do założeń i modelu komunikacji prowadzonej na fanpage’u. Poprzez odpowiednio dobraną oraz uspójnioną mechanikę i szatę graficzną możliwa jest skuteczna prezentacja marki, jej misji oraz oferowanych na rynku produktów. Dzięki temu możliwe jest zwiększenie świadomości i widoczności brandu w social media oraz budowanie trwałej i interaktywnej komunikacji między marką i jej fanami. Wszyscykibicujemy.pl pomoga budzić pozytywne skojarzenia w sposób nie nachalny, efektywnie wpływając na wzrost rozpoznawalności i zaufania do firmy oraz jej produktów.
źródło:
http://www.facebook.com/wszyscykibicujemy
http://www.wszyscykibicujemy.pl
Link do strony artykułu: https://wirtualnemedia.pl./centrum-prasowe/artykul/aplikacje-i-gry-kluczem-do-skutecznego-marketingu-spolecznosciowego